Κωδικός προϊόντος: 9789603335641 | ISBN: 978-960-333-564-1
Πειραματισμός τάξης για διδασκαλία με ομάδες μαθητών
Συγγραφέας:
Εκδοτικός οίκος:
Πειραματισμός τάξης για διδασκαλία με ομάδες μαθητών
Ειδική Τιμή
9,74 €
Από
12,17 €
-20%
Τιμή εκδότη με ΦΠΑ €12.17
Σε απόθεμα
Διαθεσιμότητα Κατόπιν παραγγελίας
Πόντοι Ανταμοιβής 10
Κωδικός
9789603335641
Χαρακτηριστικά Βιβλίου
Κατηγορία
Βιβλία
Βάρος
0,24
Εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις Γρηγόρη
Ημερομηνία τελευταίας εκτύπωσης
1 Νοε 2008
Ημερομηνία 1ης παρούσας έκδοσης
1 Νοε 2008
Διαστάσεις
24χ17
Σελίδες
108
Περιγραφή
Στο βιβλίο αυτό καταγράφεται και σχολιάζεται ο πειραματισμός δύο εκπαιδευτικών σχολείου της Δυτικής Αθήνας, του 2oυ Γυμνασίου Πετρούπολης, οι οποίες με τη συνεργασία του διευθυντή τους αποφάσισαν να μετακινηθούν από την παραδοσιακή δασκαλοκεντρική διδασκαλία και να υιοθετήσουν την κατά ομάδες σχολική εργασία. Ο πειραματισμός προέκυψε ως ένα από τα follow uρ του διεθνούς προγράμματος Carpe Vitam. Leadership for Learning, στο οποίο συμμετείχε το σχολείο για μια τριετία.
Στην ελληνική εκπαιδευτική σκηνή διδακτικές προσεγγίσεις προς αυτή την κατεύθυνση εντοπίζονται ελάχιστες, αν και σε επίπεδο ρητορικής προβάλλεται εξόχως η σημασία τους και, μάλιστα, προτείνονται στα νέα αναλυτικά προγράμματα χωρίς όμως να λαμβάνεται μέριμνα προετοιμασίας των εκπαιδευτικών, που απλώς καλούνται να αλλάξουν τη διδακτική τους πρακτική. Αυτοί που είχαν την ευθύνη της αλλαγής του αναλυτικού προγράμματος και των εγχειριδίων δεν σκέφτηκαν, ενδεχομένως επαρκώς ότι οι αλλαγές αυτές δεν γίνονται με ευχές ή με τον αυτόματο πιλότο, ούτε ξαφνικά με το πάτημα ενός κουμπιού, ούτε βέβαια με την απλή ένταξη δραστηριοτήτων συνεργασίας στα σχολικά εγχειρίδια.
Το βιβλίο έχει αξία γιατί δεν μένει μόνο στη σφαίρα των ιδεολογικών συζητήσεων και αντιπαραθέσεων αλλά προχωρά σε έναν αυθεντικό πειραματισμό τάξης για τον οποίο υπάρχει επαρκής μαρτυρία. Προέκυψε από τα ημερολόγια που κράτησαν οι δυο εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του πειραματισμού του, η οποία συμπληρώνεται από τη μαρτυρία των μαθητών για το πώς βίωσαν και αξιολόγησαν οι ίδιοι το εγχείρημα.
Βασισμένοι στη μαρτυρία αυτή δυο κριτικοί φίλοι του σχολείου στο πλαίσιο του προαναφερθέντος προγράμματος που δεν συμμετείχαν όμως στη συγκεκριμένη προσπάθεια, έχοντας το πλεονέκτημα του ουδέτερου και αποστασιοποιημένου παρατηρητή καθώς και σημαντική πείρα από παρόμοιους πειραματισμούς επιχειρούν να αναδείξουν την ευρύτερη αξία του εγχειρήματος σχολιάζοντας αναλύοντας, διαφωτίζοντας πτυχές του και καταλήγοντας σε σημαντικά συμπεράσματα.
Στην ελληνική εκπαιδευτική σκηνή διδακτικές προσεγγίσεις προς αυτή την κατεύθυνση εντοπίζονται ελάχιστες, αν και σε επίπεδο ρητορικής προβάλλεται εξόχως η σημασία τους και, μάλιστα, προτείνονται στα νέα αναλυτικά προγράμματα χωρίς όμως να λαμβάνεται μέριμνα προετοιμασίας των εκπαιδευτικών, που απλώς καλούνται να αλλάξουν τη διδακτική τους πρακτική. Αυτοί που είχαν την ευθύνη της αλλαγής του αναλυτικού προγράμματος και των εγχειριδίων δεν σκέφτηκαν, ενδεχομένως επαρκώς ότι οι αλλαγές αυτές δεν γίνονται με ευχές ή με τον αυτόματο πιλότο, ούτε ξαφνικά με το πάτημα ενός κουμπιού, ούτε βέβαια με την απλή ένταξη δραστηριοτήτων συνεργασίας στα σχολικά εγχειρίδια.
Το βιβλίο έχει αξία γιατί δεν μένει μόνο στη σφαίρα των ιδεολογικών συζητήσεων και αντιπαραθέσεων αλλά προχωρά σε έναν αυθεντικό πειραματισμό τάξης για τον οποίο υπάρχει επαρκής μαρτυρία. Προέκυψε από τα ημερολόγια που κράτησαν οι δυο εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του πειραματισμού του, η οποία συμπληρώνεται από τη μαρτυρία των μαθητών για το πώς βίωσαν και αξιολόγησαν οι ίδιοι το εγχείρημα.
Βασισμένοι στη μαρτυρία αυτή δυο κριτικοί φίλοι του σχολείου στο πλαίσιο του προαναφερθέντος προγράμματος που δεν συμμετείχαν όμως στη συγκεκριμένη προσπάθεια, έχοντας το πλεονέκτημα του ουδέτερου και αποστασιοποιημένου παρατηρητή καθώς και σημαντική πείρα από παρόμοιους πειραματισμούς επιχειρούν να αναδείξουν την ευρύτερη αξία του εγχειρήματος σχολιάζοντας αναλύοντας, διαφωτίζοντας πτυχές του και καταλήγοντας σε σημαντικά συμπεράσματα.
Σχετικά με τον δημιουργό
Συλλογικό έργο (δείτε αναλυτικά)
Μπαγάκης, Γιώργος (δείτε αναλυτικά)
Δεμερτζή, Κική (δείτε αναλυτικά)
Καίσαρη, Σταυρούλα (δείτε αναλυτικά)
Φακίτσα, Μαρία (δείτε αναλυτικά)
Σταμάτης, Θανάσης (δείτε αναλυτικά)
Κριτικές
Προτεινόμενα
-10%
Τράπεζα Θεμάτων για την Ελληνική Ιθαγένεια (Α + Β τόμος), Πιστοποιητικό Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση (Π.Ε.Γ.Π.) - Νοέμβριος 2024
Εκδόσεις 24 γράμματα
Ειδική Τιμή
49,50 €
Από
55,00 €
-10%
-15%
Bestseller
Γλώσσα Α΄ Δημοτικού (α΄ τεύχος) (σχολικό βιβλίο)
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
Ειδική Τιμή
1,62 €
Από
1,91 €
-87%
-10%
-30%
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Γ΄ Λυκείου, τόμος 1
Εκδόσεις Μεταίχμιο
Ειδική Τιμή
13,16 €
Από
18,80 €
-20%
-20%
-30%
-10%
Η διδασκαλία του ολόκληρου λογοτεχνικού έργου (Για το Γυμνάσιο και το Λύκειο)
Εκδόσεις Μεταίχμιο
Ειδική Τιμή
10,98 €
Από
12,20 €
-10%
Login and Registration Form