Κωδικός προϊόντος: 9789600122442 | ISBN: 9789600122442
Ιδεολογίες, γλωσσική επικοινωνία και εκπαίδευση
Συγγραφέας:
Επιμελητής:
Εκδοτικός οίκος:
Ιδεολογίες, γλωσσική επικοινωνία και εκπαίδευση
Ειδική Τιμή
11,70 €
Από
13,00 €
-10%
Τιμή εκδότη με ΦΠΑ €13.00
Σε απόθεμα
Διαθεσιμότητα Κατόπιν παραγγελίας
Πόντοι Ανταμοιβής 12
Κωδικός
9789600122442
Χαρακτηριστικά Βιβλίου
Κατηγορία
Βιβλία, Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά
Βάρος
0,55
Εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις Gutenberg
Ημερομηνία τελευταίας εκτύπωσης
17 Ιουν 2021
Ημερομηνία 1ης παρούσας έκδοσης
17 Ιουν 2021
Διαστάσεις
17x24
Σελίδες
246
Περιγραφή
Κείμενα:
Ελένη Μότσιου, Αχιλλέας Κωστούλας, Αργύρης Αρχάκης, Χρυσούλα-Ξένη Νταή, Δημήτρης Μιχελιουδάκης, Κατερίνα Παναγιώτου, Ασημάκης Φλιάτουρας, Αθανάσιος Μιχάλης, Σταυρούλα Τσιπλάκου, Ντίνα Τσαγγάρη, Ευγενία Βασιλάκη, Ελένη Γκανά, Στάθης Σελίμης
Ο παρών συλλογικός τόμος φιλοδοξεί να αναδείξει, μέσα από τη διεπιστημονική συνεισφορά των συγγραφέων, τις ιδεολογικές πτυχές που σχετίζονται με τη χρήση της γλώσσας ως επικοινωνιακής πρακτικής. Ο επιστημονικός αυτός προβληματισμός αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της ημερίδας "Ιδεολογίες, Γλωσσική Επικοινωνία και Εκπαίδευση" που συνδιοργανώθηκε από τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Βόλος, 6 Νοεμβρίου 2019) και εδράζεται στην παραδοχή ότι οι κοινωνικές δομές, οι στάσεις και αντιλήψεις και οι γλωσσικές πρακτικές συγκροτούν ένα πλέγμα που συνέχεται ιδεολογικά, εκφράζεται μέσα από γλωσσικές επιλογές και συντηρείται (και) μέσα από την εκπαίδευση.
Οι ιδεολογικές λειτουργίες της γλώσσας εξετάζονται σε όλο το εύρος της γλωσσικής επικοινωνίας, ενώ δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς η τελευταία κατέχει περίοπτη θέση στη διαμόρφωση των γλωσσικών ιδεολογιών και, κατ' επέκταση, των ταυτοτήτων, τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μελλοντικών πολιτών. Κοινοί άξονες των κεφαλαίων είναι ο προβληματισμός πώς η γλώσσα συντηρεί αλλά και κατασκευάζει συγκεκριμένες εκδοχές της κοινωνικής πραγματικότητας (γλωσσική κατασκευή της ιδεολογίας) και οι ιδεολογικές θέσεις που διακρίνονται στον δημόσιο λόγο για τη γλώσσα (ιδεολογική κατασκευή της γλώσσας).
Ο παρών συλλογικός τόμος φιλοδοξεί να αναδείξει, μέσα από τη διεπιστημονική συνεισφορά των συγγραφέων, τις ιδεολογικές πτυχές που σχετίζονται με τη χρήση της γλώσσας ως επικοινωνιακής πρακτικής. Ο επιστημονικός αυτός προβληματισμός αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της ημερίδας "Ιδεολογίες, Γλωσσική Επικοινωνία και Εκπαίδευση" που συνδιοργανώθηκε από τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Βόλος, 6 Νοεμβρίου 2019) και εδράζεται στην παραδοχή ότι οι κοινωνικές δομές, οι στάσεις και αντιλήψεις και οι γλωσσικές πρακτικές συγκροτούν ένα πλέγμα που συνέχεται ιδεολογικά, εκφράζεται μέσα από γλωσσικές επιλογές και συντηρείται (και) μέσα από την εκπαίδευση.
Οι ιδεολογικές λειτουργίες της γλώσσας εξετάζονται σε όλο το εύρος της γλωσσικής επικοινωνίας, ενώ δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς η τελευταία κατέχει περίοπτη θέση στη διαμόρφωση των γλωσσικών ιδεολογιών και, κατ' επέκταση, των ταυτοτήτων, τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μελλοντικών πολιτών. Κοινοί άξονες των κεφαλαίων είναι ο προβληματισμός πώς η γλώσσα συντηρεί αλλά και κατασκευάζει συγκεκριμένες εκδοχές της κοινωνικής πραγματικότητας (γλωσσική κατασκευή της ιδεολογίας) και οι ιδεολογικές θέσεις που διακρίνονται στον δημόσιο λόγο για τη γλώσσα (ιδεολογική κατασκευή της γλώσσας).
Σχετικά με τον δημιουργό
Πληροφορίες
Είδος: Μελέτη
Αντικείμενο: Εκπαίδευση, Κοινωνιολογία
Γλώσσα πρωτοτύπου: Ελληνικά
Γλώσσα βιβλίου: Ελληνικά
Login and Registration Form