Κωδικός προϊόντος: 9789605791018 | ISBN: 978-960-5791-01-8
Δεκαετία του '40 και Σχολική Ιστορία
Συγγραφέας:
Εκδοτικός οίκος:
Δεκαετία του '40 και Σχολική Ιστορία
Ειδική Τιμή
9,54 €
Από
10,60 €
-10%
Τιμή εκδότη με ΦΠΑ €10.60
Σε απόθεμα
Διαθεσιμότητα Κατόπιν παραγγελίας
Πόντοι Ανταμοιβής 10
Κωδικός
9789605791018
Χαρακτηριστικά Βιβλίου
Κατηγορία
Βιβλία, Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά, Ιστορία - Αρχαιολογία
Βάρος
0,17
Εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις Ταξιδευτής
Ημερομηνία τελευταίας εκτύπωσης
20 Φεβ 2019
Ημερομηνία 1ης παρούσας έκδοσης
20 Φεβ 2019
Διαστάσεις
14x23,5
Σελίδες
98
Περιγραφή
Πρόσφατες επιστημονικές έρευνες ανέδειξαν το έλλειμμα ιστορικής πληροφόρησης μεγάλων τμημάτων της νεολαίας για τα γεγονότα της δεκαετίας του 1940. Με αφορμή τα πορίσματα των συγκεκριμένων ερευνών, εξετάζεται στο παρόν βιβλίο η πορεία των μεταρρυθμίσεων στο πεδίο της σχολικής ιστορίας στα χρόνια της μεταπολίτευσης και οι ατελέσφορες προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό του γνωστικού και αξιακού περιεχομένου της ιστορικής εκπαίδευσης τα τελευταία σαράντα χρόνια.
Ο συγγραφέας, παρουσιάζει ερευνητικές στρατηγικές, διδακτικές προτάσεις-σενάρια και κατάλληλα επιλεγμένο και αρθρωμένο ιστορικό υλικό (πρωτογενείς και δευτερογενείς ιστορικές πηγές, μαρτυρίες, αποσπάσματα λογοτεχνικών έργων). Προσανατολίζει εκπαιδευτικούς και μαθητές τόσο στη Δευτεροβάθμια όσο και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε μια μαθησιακή πρακτική που αποσκοπεί στην πολυπρισματική ιστορική γνώση για τον Εμφύλιο Πόλεμο στην Ελλάδα (1946-1949) και στη συλλογική αυτογνωσία.
Οι προτάσεις του, παρότι έχουν ως σημείο εκκίνησης τον τρόπο που παρουσιάζεται ο Εμφύλιος Πόλεμος στα σχολικά βιβλία στης ΣΤ' Δημοτικού, της Γ' Γυμνασίου και της Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας, δεν είναι δέσμιες του κανονιστικού σχολικού πλαισίου, αλλά εξακτινώνονται στο πολύπτυχο της Δημόσιας Ιστορίας.
Για τον συγγραφέα, η αναμέτρηση με το "σκοτεινό παρελθόν" δεν καλλιεργεί μόνο την ιστορική σκέψη, δεν συγκροτεί μόνο ένα σημαντικό μορφωτικό κεφάλαιο, μια δέσμη σημαντικών δεξιοτήτων, αλλά έχει εκ των πραγμάτων πολιτικό περιεχόμενο και ηθικό νόημα. Καθιστά τον μελλοντικό πολίτη λειτουργό της δημοκρατικής κοινωνίας.
Οι προτάσεις του, παρότι έχουν ως σημείο εκκίνησης τον τρόπο που παρουσιάζεται ο Εμφύλιος Πόλεμος στα σχολικά βιβλία στης ΣΤ' Δημοτικού, της Γ' Γυμνασίου και της Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας, δεν είναι δέσμιες του κανονιστικού σχολικού πλαισίου, αλλά εξακτινώνονται στο πολύπτυχο της Δημόσιας Ιστορίας.
Για τον συγγραφέα, η αναμέτρηση με το "σκοτεινό παρελθόν" δεν καλλιεργεί μόνο την ιστορική σκέψη, δεν συγκροτεί μόνο ένα σημαντικό μορφωτικό κεφάλαιο, μια δέσμη σημαντικών δεξιοτήτων, αλλά έχει εκ των πραγμάτων πολιτικό περιεχόμενο και ηθικό νόημα. Καθιστά τον μελλοντικό πολίτη λειτουργό της δημοκρατικής κοινωνίας.
Login and Registration Form