Κωδικός προϊόντος: Ψ3097 | ISBN: 978-960-435-521-1
Τρία δοκίμια για τη νεοελληνική ιδεολογία
Συγγραφέας:
Εκδοτικός οίκος:
Τρία δοκίμια για τη νεοελληνική ιδεολογία
Ειδική Τιμή
8,40 €
Από
12,00 €
-30%
Τιμή εκδότη με ΦΠΑ €12.00
Σε απόθεμα
Διαθεσιμότητα Κατόπιν παραγγελίας
Πόντοι Ανταμοιβής 9
Κωδικός
Ψ3097
Χαρακτηριστικά Βιβλίου
Κατηγορία
Βιβλία, Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, Φιλοσοφία
Βάρος
0,23
Εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις Πόλις
Ημερομηνία τελευταίας εκτύπωσης
9 Νοε 2016
Ημερομηνία 1ης παρούσας έκδοσης
1 Οκτ 2016
Διαστάσεις
14x20.5
Σελίδες
136
Περιγραφή
Εκδόσεις Πόλις
Τον 19ο αιώνα ο «Νεοέλληνας» αντικατέστησε τον «Ρωμιό» και ταυτόχρονα εισήγαγε μια αδιευκρίνιστη απόσταση που παρεμβάλλεται ανάμεσα σ' εμάς και τους αρχαίους Έλληνες. Και παρά το γεγονός ότι ο όρος έχει πλέον καθιερωθεί, θέτει έμμεσα το εξής ερώτημα που επιδέχεται διαφορετικές απαντήσεις: γιατί και πώς συνδυάστηκαν τα δύο συνθετικά του, που το ένα παραπέμπει στην αλλαγή και το άλλο επικαλείται και υπερηφανεύεται για τη διάρκεια μιας αναλλοίωτης ελληνικότητας; Τα τρία δοκίμια γράφτηκαν με αφορμή την παράσταση του έργου της Μιμής Ντενίση Μπουμπουλίνα στο Ακροπόλ, τις ταινίες του Λάκη Παπαστάθη και το κείμενο που έγραψε γι' αυτές ο Γιάννης Κιουρτσάκης? θα πρέπει να διαβαστούν σαν μια περιήγηση στις ιστορικές περιστάσεις και στις ιδεολογικές προϋποθέσεις που συντέλεσαν στη συγκρότηση της νεοελληνικής εθνικής ταυτότητας. Εξ όσων γνωρίζω, δεν υπάρχει άλλος λαός σε όλο τον κόσμο που να μιλάει τόσο πολύ για το παρελθόν του και ταυτόχρονα να αντιτίθεται σε κάθε προσπάθεια να διαβαστεί εκείνο ορθολογικά και, κυρίως, κριτικά. Αυτή η ιδιαιτερότητα είναι ένα ζήτημα το οποίο μας αφορά όλους, είτε το έχουμε συνειδητοποιήσει είτε όχι.
Τον 19ο αιώνα ο «Νεοέλληνας» αντικατέστησε τον «Ρωμιό» και ταυτόχρονα εισήγαγε μια αδιευκρίνιστη απόσταση που παρεμβάλλεται ανάμεσα σ' εμάς και τους αρχαίους Έλληνες. Και παρά το γεγονός ότι ο όρος έχει πλέον καθιερωθεί, θέτει έμμεσα το εξής ερώτημα που επιδέχεται διαφορετικές απαντήσεις: γιατί και πώς συνδυάστηκαν τα δύο συνθετικά του, που το ένα παραπέμπει στην αλλαγή και το άλλο επικαλείται και υπερηφανεύεται για τη διάρκεια μιας αναλλοίωτης ελληνικότητας; Τα τρία δοκίμια γράφτηκαν με αφορμή την παράσταση του έργου της Μιμής Ντενίση Μπουμπουλίνα στο Ακροπόλ, τις ταινίες του Λάκη Παπαστάθη και το κείμενο που έγραψε γι' αυτές ο Γιάννης Κιουρτσάκης? θα πρέπει να διαβαστούν σαν μια περιήγηση στις ιστορικές περιστάσεις και στις ιδεολογικές προϋποθέσεις που συντέλεσαν στη συγκρότηση της νεοελληνικής εθνικής ταυτότητας. Εξ όσων γνωρίζω, δεν υπάρχει άλλος λαός σε όλο τον κόσμο που να μιλάει τόσο πολύ για το παρελθόν του και ταυτόχρονα να αντιτίθεται σε κάθε προσπάθεια να διαβαστεί εκείνο ορθολογικά και, κυρίως, κριτικά. Αυτή η ιδιαιτερότητα είναι ένα ζήτημα το οποίο μας αφορά όλους, είτε το έχουμε συνειδητοποιήσει είτε όχι.
Login and Registration Form