Κωδικός προϊόντος: 9789600447675 | ISBN: 978-960-04-4767-5
Ποιήματα (Σκληρόδετο)
Ποιήματα (Σκληρόδετο)
Ειδική Τιμή
12,25 €
Από
17,50 €
-30%
Τιμή εκδότη με ΦΠΑ €17.50
Σε απόθεμα
Διαθεσιμότητα Διαθέσιμο στο ράφι
Πόντοι Ανταμοιβής 13
Κωδικός
9789600447675
Χαρακτηριστικά Βιβλίου
Κατηγορία
Βιβλία, Λογοτεχνία, Παγκόσμια Λογοτεχνία
Βάρος
0,46
Εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις Κέδρος
Ημερομηνία τελευταίας εκτύπωσης
1 Δεκ 2016
Ημερομηνία 1ης παρούσας έκδοσης
1 Δεκ 2016
Διαστάσεις
17,5x24,5
Σελίδες
138
Περιγραφή
"Ο Ναζίμ Χικμέτ δεν ήταν διόλου αυτό που αποκαλούμε "διανοούμενος". Δεν κατασπαταλούσε τις αισθήσεις του σε άπειρες κι αόριστες πνευματικές μεταπλάσεις. Τις βίωνε. Αισθανόταν απέραντα και σκεφτόταν με γενικές ιδέες, πάνω σε βασικά, λογικά σχήματα. Δεν ανακάλυπτε, ούτε αποκάλυπτε, αλλά επαλήθευε παραδεγμένες ήδη ιδέες, και στοχαζόταν φυσικά πάνω απ’ το αίσθημά του, κι όχι μέσα απ’ το αίσθημά του. Κι η σύμπτωση του αισθήματος και της ιδέας (και η ισορροπία τους μέσα στο έργο του) είναι φυσική στην περίπτωση του Χικμέτ, κι όχι καταναγκαστική.
Ναι, δεν είναι «διανοούμενος». Δεν κατεχόταν απ’ το συναίσθημα της αμηχανίας μπροστά στους ανθρώπους, στα γεγονότα, το χρόνο - δεν ένιωθε ούτε "ξένος" ούτε "ιδιαίτερος" ούτε "μονάχος". Δε ζούσε μέσα στη σκοτεινή "χιλιοόμματη καχυποψία" που εξαντλείται σε μιαν ανεξάντλητη έρευνα, ψηλαφώντας απίθανες περιοχές διαρκώς επικρεμάμενων "αόρατων απειλών" και δημιουργώντας "απαραβίαστα καταφύγια" μιας καταπληκτικής τεχνικής ευστροφίας. Οι απειλές γι’ αυτόν είχαν οριστεί μέσα στον συγκεκριμένο ιστορικό, κοινωνικό χώρο. Κι ο αγώνας του, ο αγώνας της τέχνης του, είχε ορισμένο, ορατό στόχο. Δεν ένιωθε την ανάγκη μιας εσωτερικής αυτοπροστασίας. Προστατευόταν, προστατεύοντας τους άλλους, και μαχόταν με την πιο γυμνή παρρησία".
Απόσπασμα από τον Πρόλογο του Γιάννη Ρίτσου
Ναι, δεν είναι «διανοούμενος». Δεν κατεχόταν απ’ το συναίσθημα της αμηχανίας μπροστά στους ανθρώπους, στα γεγονότα, το χρόνο - δεν ένιωθε ούτε "ξένος" ούτε "ιδιαίτερος" ούτε "μονάχος". Δε ζούσε μέσα στη σκοτεινή "χιλιοόμματη καχυποψία" που εξαντλείται σε μιαν ανεξάντλητη έρευνα, ψηλαφώντας απίθανες περιοχές διαρκώς επικρεμάμενων "αόρατων απειλών" και δημιουργώντας "απαραβίαστα καταφύγια" μιας καταπληκτικής τεχνικής ευστροφίας. Οι απειλές γι’ αυτόν είχαν οριστεί μέσα στον συγκεκριμένο ιστορικό, κοινωνικό χώρο. Κι ο αγώνας του, ο αγώνας της τέχνης του, είχε ορισμένο, ορατό στόχο. Δεν ένιωθε την ανάγκη μιας εσωτερικής αυτοπροστασίας. Προστατευόταν, προστατεύοντας τους άλλους, και μαχόταν με την πιο γυμνή παρρησία".
Απόσπασμα από τον Πρόλογο του Γιάννη Ρίτσου
Login and Registration Form