Κωδικός προϊόντος: 9789601215129 | ISBN: 978-960-12-1512-9
Διδακτική της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ξένης
Συγγραφέας:
Επιμελητής:
Εισηγητής:
Τσοτσορού Αλίκη / Δαμανάκης Μιχάλης / Ιορδανίδου Άννα / Συμεωνίδου - Χριστίδου Τέτα / Αγάθος Θανάσης / Ιακώβου Μαρία / Δημητράκου Σταυρούλα / Ζάγκα Ελευθερία / Σεχίδου Ειρήνη / Θώδα Ελένη / Λιβιέρη Ασπασία / Μαγγανά Αναστασία / Αμβράζης Νίκος / Μπαρτζιώκας Νίκος / Αμπάτη Αναστασία / Αρλέτου Βασιλική / Τάντση Αννέτα / Αστάρα Βενετσιάνα / Μπαλκάμος Παντελής / Βόντσα Βασιλική / Γαβριηλίδου Γεωργία / Γιωτίτσας Ναπολέων / Δεληκάρη Παρασκευή / Διαλεκτόπουλος Θανάσης / Θεοδωρίδης Αλέξανδρος
Εκδοτικός οίκος:
Το "Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας" (ΣΝΕΓ) οργάνωσε διεθνές συνέδριο για τη διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης στη Θεσσαλονίκη
Ειδική Τιμή
32,00 €
Από
40,00 €
-20%
Τιμή εκδότη με ΦΠΑ €40.00
Σε απόθεμα
Διαθεσιμότητα Κατόπιν παραγγελίας
Πόντοι Ανταμοιβής 32
Κωδικός
9789601215129
Χαρακτηριστικά Βιβλίου
Κατηγορία
Βιβλία
Βάρος
1,00
Εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις University Studio Press
Ημερομηνία τελευταίας εκτύπωσης
1 Δεκ 2006
Ημερομηνία 1ης παρούσας έκδοσης
1 Δεκ 2006
Διαστάσεις
24χ17
Σελίδες
605
Περιγραφή
Το "Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας" (ΣΝΕΓ) οργάνωσε διεθνές συνέδριο για τη διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο του 2005. Ο ακριβής τίτλος του συνεδρίου ήταν "Διδακτική της Ελληνικής Γλώσσας ως Δεύτερης/ Ξένης: Νέες Τάσεις".
Στο συνέδριο αυτό, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να τοποθετηθούν πάνω σε θέματα που αφορούν:
Την κατάκτηση μητρικής και εκμάθηση ξένης γλώσσας, διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης, νέες τεχνολογίες, νέες μεθοδολογικές προσεγγίσεις, αξιολόγηση επιδόσεων, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, διαπολιτισμική γλωσσική εκπαίδευση, προγράμματα σπουδών, διαμόρφωση συμβατικού και εναλλακτικού διδακτικού υλικού, ελληνική για ειδικούς σκοπούς.
Το συνέδριο φιλοξένησε επιστήμονες διεθνούς κύρους, οι οποίοι στο πλαίσιο των εργασιών του ανέπτυξαν τις θέσεις τους σχετικά με την ελληνική γλώσσα και τη διδασκαλία της σε αλλογενείς και ομογενείς. Σημείωσε μεγάλη επιτυχία, αφού το παρακολούθησαν πάνω από διακόσιοι (200) σύνεδροι, ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτικοί, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο παρών τόμος περιέχει εισηγήσεις οι οποίες έγιναν δεκτές για δημοσίευση ύστερα από τις υποδείξεις ειδικών επιστημόνων-κριτών. [...]
(από τον πρόλογο του βιβλίου)
Περιέχονται οι εισηγήσεις:
- Μιχάλης Δαμανάκης, "Η ελληνική ως δεύτερη και ως ξένη γλώσσα στο εξωτερικό"
- Αριστέα Νικολέτα Συμεωνίδου - Χριστίδου, "Αξιολόγηση γλωσσομάθειας"
- Θ. Αγάθος, Σ. Δημητράκου, Ε. Θώδα, Α. Λιβιέρη, Α. Μαγγανά, Α. Τσοτσορού, "Διδακτική παρέμβαση για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε πρόσφυγες (αιτούντες άσυλο)
- Ν. Αμβράζης, Ε. Σεχίδου, Ν. Μπαρτζιώκας, "Πολυμεσικές εφαρμογές για τη διδασκαλία πολιτισμού"
- Ν. Αμβράζης, "Παριστάνοντας ... σχεδιάζοντας ... χρωματίζοντας. Ναι, αλλά γιατί;"
- Α. Αμπάτη, Α. Ιορδανίδου, "θέματα σχεδιασμού της γραμματικής διδασκαλίας της ελληνικής σε μουσουλμάνους μαθητές στα σχολεία της Θράκης"
- Β. Αρλέτου, Α. Τάντση, "Ο Πιλότος του σχολείου: ελληνοαλβανικός ενημερωτικός οδηγός για τη λειτουργία του γυμνασίου"
- Β. Αστάρα, Π. Μπαλκάμος, "Το όνομα στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας"
- Β. Βόντσα, "Συνεκπαίδευση του "γηγενούς" και του "ξένου" στις σχολικές τάξεις: Εφαρμόζοντας διαπολιτισμικές στρατηγικές στη διδακτική της γλώσσας"
- Γ. Γαβριηλίδου, "Επικοινωνιακές δραστηριότητες για τη διδασκαλία μιας δεύτερης/ ξένης γλώσσας"
- Ν. Γιωτίτσας, "Διδασκαλία και προώθηση της ελληνικής γλώσσας στο γερμανικό σχολικό σύστημα. Δυνατότητες και προοπτικές"
- Π. Δεληκάρη, "Ο λόγος για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση ως λόγος για τα ανθρώπινα δικαιώματα"
- Θ. Διαλεκτόπουλος, "Διαπολιτισμική γλωσσική εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών στην Ολλανδία. Αξιολόγηση του μαθήματος της μητρικής γλώσσας"
- Ε. Ζάγκα, Α. Θεοδωρίδης, "Το μάθημα της ιστορίας ως επικοινωνιακό περιβάλλον για τον μαθητή και πλαίσιο διδασκαλίας μιας δεύτερης γλώσσας"
- Μ. Ιακώβου, Σ. Μπέλλα, "Η παραγωγή γραπτού λόγου στο προχωρημένο επίπεδο: Στοιχεία ακαδημαϊκής και πολιτισμικής έκφρασης"
- Α. Ιγνατιάδου, "Ο Αρκουδέας... και η Αλελπουδέλη... στους ολυμπιακούς αγώνες. Μια επικοινωνιακή διδακτική πρόταση με χρήση αυθεντικού υλικού για αλλόγλωσσο κοινό"
- Α. Ιγνατιάδου, Μ. Τσιλιμίγκα, "Δημιουργία γλωσσικών ασκήσεων για τη διδασκαλία του λεξικού τόνου της νέας ελληνικής σε μη φυσικούς ομιλητές"
- Κ. Καλιμικεράκη, Ι. Καβαθατζόπουλος, "Οι υπολογιστές ως εργαλεία μυαλού για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας"
- Ε. Κανταρτζή, Β. Κουταλακίδου, "Η χρήση των νέων τεχνολογιών στις τάξεις υποδοχής του δημοτικού σχολείου"
- Α. Κατσαλήρου, "Στάδια εκμάθησης του λεξιλογίου της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας"
- Τάμαρα Κόστιτς - Παχνόγλου, "Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2004/2005 στη Φιλοσοφική Σχολή του Νις, Σερβία"
- Γ. Κούζας, "Η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στις διαμορφούμενες συνθήκες του 21ου αιώνα"
- Α. Κυρίτση, "Η έννοια του στόχου στο ξενόγλωσσο μάθημα. Θεωρητική προσέγγιση και εφαρμογές"
- Μ. Λουκά - Crann, "Διδασκαλία και αξιολόγηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Βρετανίας"
- Α. Ματσάγκος, "Προσέγγιση της δυναμικής της ελληνικής στα πλαίσια της καθημερινής συνομιλίας"
- Χ. Μίλεση, "Η ελληνική γλώσσα ως μέσον διδασκαλίας και κατανόησης ή αποκλεισμού για τους αλλοδαπούς μαθητές από την Αλβανία: Μελέτη περίπτωσης στον Πειραιά"
- Β. Μπάτσιου, Σ. Οικονόμου, Π. Σιδηροπούλου, "Προβλήματα στη συμφωνία επιθέτου-ουσιαστικού σε πομακόφωνους μαθητές: Ανάλυση λαθών και διδακτικές προτάσεις"
- Σ. Μπέλλα, "Πέρα από την πραγματολογική αποτυχία: Η χρήση των χρόνων ως πραγματολογική ικανότητα"
- Κ. Ντίνας, Α. Χατζηπαναγιωτίδη, "Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ ξένη. Η περίπτω
Στο συνέδριο αυτό, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να τοποθετηθούν πάνω σε θέματα που αφορούν:
Την κατάκτηση μητρικής και εκμάθηση ξένης γλώσσας, διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης, νέες τεχνολογίες, νέες μεθοδολογικές προσεγγίσεις, αξιολόγηση επιδόσεων, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, διαπολιτισμική γλωσσική εκπαίδευση, προγράμματα σπουδών, διαμόρφωση συμβατικού και εναλλακτικού διδακτικού υλικού, ελληνική για ειδικούς σκοπούς.
Το συνέδριο φιλοξένησε επιστήμονες διεθνούς κύρους, οι οποίοι στο πλαίσιο των εργασιών του ανέπτυξαν τις θέσεις τους σχετικά με την ελληνική γλώσσα και τη διδασκαλία της σε αλλογενείς και ομογενείς. Σημείωσε μεγάλη επιτυχία, αφού το παρακολούθησαν πάνω από διακόσιοι (200) σύνεδροι, ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτικοί, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο παρών τόμος περιέχει εισηγήσεις οι οποίες έγιναν δεκτές για δημοσίευση ύστερα από τις υποδείξεις ειδικών επιστημόνων-κριτών. [...]
(από τον πρόλογο του βιβλίου)
Περιέχονται οι εισηγήσεις:
- Μιχάλης Δαμανάκης, "Η ελληνική ως δεύτερη και ως ξένη γλώσσα στο εξωτερικό"
- Αριστέα Νικολέτα Συμεωνίδου - Χριστίδου, "Αξιολόγηση γλωσσομάθειας"
- Θ. Αγάθος, Σ. Δημητράκου, Ε. Θώδα, Α. Λιβιέρη, Α. Μαγγανά, Α. Τσοτσορού, "Διδακτική παρέμβαση για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε πρόσφυγες (αιτούντες άσυλο)
- Ν. Αμβράζης, Ε. Σεχίδου, Ν. Μπαρτζιώκας, "Πολυμεσικές εφαρμογές για τη διδασκαλία πολιτισμού"
- Ν. Αμβράζης, "Παριστάνοντας ... σχεδιάζοντας ... χρωματίζοντας. Ναι, αλλά γιατί;"
- Α. Αμπάτη, Α. Ιορδανίδου, "θέματα σχεδιασμού της γραμματικής διδασκαλίας της ελληνικής σε μουσουλμάνους μαθητές στα σχολεία της Θράκης"
- Β. Αρλέτου, Α. Τάντση, "Ο Πιλότος του σχολείου: ελληνοαλβανικός ενημερωτικός οδηγός για τη λειτουργία του γυμνασίου"
- Β. Αστάρα, Π. Μπαλκάμος, "Το όνομα στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας"
- Β. Βόντσα, "Συνεκπαίδευση του "γηγενούς" και του "ξένου" στις σχολικές τάξεις: Εφαρμόζοντας διαπολιτισμικές στρατηγικές στη διδακτική της γλώσσας"
- Γ. Γαβριηλίδου, "Επικοινωνιακές δραστηριότητες για τη διδασκαλία μιας δεύτερης/ ξένης γλώσσας"
- Ν. Γιωτίτσας, "Διδασκαλία και προώθηση της ελληνικής γλώσσας στο γερμανικό σχολικό σύστημα. Δυνατότητες και προοπτικές"
- Π. Δεληκάρη, "Ο λόγος για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση ως λόγος για τα ανθρώπινα δικαιώματα"
- Θ. Διαλεκτόπουλος, "Διαπολιτισμική γλωσσική εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών στην Ολλανδία. Αξιολόγηση του μαθήματος της μητρικής γλώσσας"
- Ε. Ζάγκα, Α. Θεοδωρίδης, "Το μάθημα της ιστορίας ως επικοινωνιακό περιβάλλον για τον μαθητή και πλαίσιο διδασκαλίας μιας δεύτερης γλώσσας"
- Μ. Ιακώβου, Σ. Μπέλλα, "Η παραγωγή γραπτού λόγου στο προχωρημένο επίπεδο: Στοιχεία ακαδημαϊκής και πολιτισμικής έκφρασης"
- Α. Ιγνατιάδου, "Ο Αρκουδέας... και η Αλελπουδέλη... στους ολυμπιακούς αγώνες. Μια επικοινωνιακή διδακτική πρόταση με χρήση αυθεντικού υλικού για αλλόγλωσσο κοινό"
- Α. Ιγνατιάδου, Μ. Τσιλιμίγκα, "Δημιουργία γλωσσικών ασκήσεων για τη διδασκαλία του λεξικού τόνου της νέας ελληνικής σε μη φυσικούς ομιλητές"
- Κ. Καλιμικεράκη, Ι. Καβαθατζόπουλος, "Οι υπολογιστές ως εργαλεία μυαλού για την απόκτηση δεύτερης γλώσσας"
- Ε. Κανταρτζή, Β. Κουταλακίδου, "Η χρήση των νέων τεχνολογιών στις τάξεις υποδοχής του δημοτικού σχολείου"
- Α. Κατσαλήρου, "Στάδια εκμάθησης του λεξιλογίου της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας"
- Τάμαρα Κόστιτς - Παχνόγλου, "Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2004/2005 στη Φιλοσοφική Σχολή του Νις, Σερβία"
- Γ. Κούζας, "Η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στις διαμορφούμενες συνθήκες του 21ου αιώνα"
- Α. Κυρίτση, "Η έννοια του στόχου στο ξενόγλωσσο μάθημα. Θεωρητική προσέγγιση και εφαρμογές"
- Μ. Λουκά - Crann, "Διδασκαλία και αξιολόγηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Βρετανίας"
- Α. Ματσάγκος, "Προσέγγιση της δυναμικής της ελληνικής στα πλαίσια της καθημερινής συνομιλίας"
- Χ. Μίλεση, "Η ελληνική γλώσσα ως μέσον διδασκαλίας και κατανόησης ή αποκλεισμού για τους αλλοδαπούς μαθητές από την Αλβανία: Μελέτη περίπτωσης στον Πειραιά"
- Β. Μπάτσιου, Σ. Οικονόμου, Π. Σιδηροπούλου, "Προβλήματα στη συμφωνία επιθέτου-ουσιαστικού σε πομακόφωνους μαθητές: Ανάλυση λαθών και διδακτικές προτάσεις"
- Σ. Μπέλλα, "Πέρα από την πραγματολογική αποτυχία: Η χρήση των χρόνων ως πραγματολογική ικανότητα"
- Κ. Ντίνας, Α. Χατζηπαναγιωτίδη, "Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ ξένη. Η περίπτω
Login and Registration Form