Όταν τα αδηφάγα ΜΜΕ μετατρέπουν το θύμα σε θύτη.
Ο κεντρικός ήρωας, ένας φιλόλογος καθηγητής, μα και γνωστός συγγραφέας, παντρεμένος, χωρίς παιδιά και με μια οικονομική όσο και κοινωνική αρκούντως εξέχουσα υπόσταση.
Τη σε πρώτη προσέγγιση ατσαλάκωτη ζωή του έρχεται να την κατακερματίσει η καταγγελία από τον γονιό μιας μαθήτριάς του για σεξουαλική παρενόχληση.
Οι πάντες γύρω του, τόσο στο επαγγελματικό όσο και στο φιλικό, αλλά και στο οικογενειακό περιβάλλον, στέκονται αρνητικά απέναντί του, λες και ο προηγούμενος άψογος βίος του σε τίποτε πλέον δε μετρά, ενώ παράλληλα και όλη η γύρω του κοινωνία, παρασυρμένη από το ανελέητο κυνηγητό των ΜΜΕ, χωρίς καν να του προσφέρει την ευκαιρία της όποιας υπεράσπισης του εαυτού του, τον εξαναγκάζει να επιλέξει τη φυγή και την απομόνωση στο χωριό της πατρικής του οικογένειας.
Όταν οι άνθρωποι αμφισβητούν τις επεμβάσεις της πολιτικής.
Χώρος η Κωνσταντινούπολη του 20ού αιώνα· ήρωες όσοι στην πόλη αυτοί ζήσανε. Και που είχαν μάθει να συνυπάρχουν ασχέτως εθνικής ταυτότητας και φυλής. Και που αν κάτι τους χώρισε –τους έκανε εχθρούς–, ήταν οι έξωθεν πολιτικές όσων μετρούν την ανθρώπινη ζωή με μη ανθρώπινα μέτρα. Κεντρικό σημείο στο μυθιστόρημα, τα γεγονότα της Πόλης το 1955· κεντρικός χώρος –συχνά αποκτά διαστάσεις υπαρξιακής οντότητας– η ίδια η Πόλη. Και αυτή την πολιτεία εκείνης της εποχής η Τέσυ Μπάιλα την περιγράφει ολοζώντανα και με αισθαντικότητα.
Όταν η ματιά ενός τρίτου κοιτά από τη μισάνοιχτη πόρτα του άλλου.
Μια εκρηκτικής γλωσσικής υπόστασης πρωτοπρόσωπη αφήγηση από μια γυναίκα για την οποία το μόνο που μαθαίνουμε είναι πως το επάγγελμά της είναι να μεταφέρει γράμματα και πακέτα, δηλαδή είναι ένας θηλυκού γένους κούριερ. Και μπορεί ο αναγνώστης να μη μάθει μήτε το όνομά της μήτε και κάποιο άλλο ουσιαστικό στοιχείο για τη ζωή της, αλλά μέσα από τις δικές της αφηγήσεις γνωρίζει ένα ολόκληρο πλήθος ανθρώπων – όλους, σχεδόν, εκείνους που η κούριερ συναντά κατά τη διάρκεια που παραδίδει ή παραλαμβάνει πακέτα ή γράμματα.
Όταν ο ίδιος άνθρωπος διαμορφώνει και διαμορφώνεται από την ιστορία.
Πρόκειται για αποσπάσματα από τα δυο ημερολόγια (το ένα με προσωπικά γεγονότα, το άλλο με στρατιωτικές πληροφορίες) που κρατούσε ο υπολοχαγός Γεράσιμος Γεννατάς κατά τη διάρκεια της μικρασιατικής εκστρατείας. Η γνωστή ηθοποιός και σκηνοθέτης Μάνια Παπαδημητρίου, ως εγγονή του Γεννατά, έχει στην κατοχή της αυτά τα ημερολόγια και σκέφτηκε να τα εκδώσει, μαζί με φωτογραφικό αρχειακό υλικό, κι έτσι να μας προσφέρει μια διαφορετική προσέγγιση στα γεγονότα και κυρίως στους ανθρώπους που έζησαν και έδρασαν εκείνα τα κρίσιμα για τον ελληνισμό χρόνια. Ενδιαφέρον κείμενο σε μια εξαιρετική έκδοση.
Όταν το αδιέξοδο λάθος επιλογών, σου φανερώνει τη διέξοδο μιας επανεκκίνησης της ζωής σου.
Ο Παύλος, νεαρός μεσοαστός, με ασαφή σχέδια για το μέλλον του, βρίσκεται να σπουδάζει οικονομικά στη Ρουμανία και εκεί πολύ γρήγορα θα ξεκινήσει να αντιστέκεται με ερασιτεχνική νεανικότητα στο απολυταρχικό καθεστώς. Ως λογική συνέπεια μιας τέτοιας δράσης θα είναι η απέλαση του και ο νεαρός Παύλος θα ολοκληρώσει τις σπουδές του στην Αθήνα, ενώ θα έχει αρχίσει να πιστεύει περισσότερο στο εγώ από το εμείς. Θα ακολουθήσουν μεταπτυχιακά στο εξωτερικό και επιστρέφοντας στην πατρίδα, θα αναρριχηθεί σε θέσεις με υψηλούς μισθούς που όμως θα απαιτούν ένα θάψιμο ιδεολογικών και συναισθηματικών προβληματισμών.
Καθώς θα έχει εμπιστευθεί και μαγευτεί από τις προτάσεις της κατανάλωσης, η οικονομική κρίση θα τον χτυπήσει χωρίς να το περιμένει και θα τον στείλει στην ανεργία, ενώ τα όσα χρήματα είχε επενδύσει στο χρηματιστήριο χάνονται.
Από εκεί και πέρα θα πρέπει μόνος του να επιλέξει όχι μόνο το πως θα συνεχίσει τη ζωή του, αλλά και το με ποιους.
Όταν η λογοτεχνία αποφασίζει να υπενθυμίσει μια ζωή που λησμονήθηκε.
Μια μυθιστορηματική βιογραφία του Ηλία Φυτιλή, παππού της συγγραφέως, μα και ιδρυτή, εκεί στα 1910, του πρώτου κτηνοτροφικού συλλόγου της χώρας. Ο Ηλίας Φυτιλής παραμένει άγνωστος στο ευρύ κοινό. Ήταν ένας άνθρωπος με οράματα και πίστη στην έννοια του συνεταιρισμού. Έζησε και έδρασε σε μια εποχή όπου η χώρα αναζητούσε τις συντεταγμένες του δρόμου που θα ακολουθούσε και ο Φυτιλής ασπάστηκε το όραμα της αγροτικής πολιτικής του Βενιζέλου, συνεργάστηκε με προοδευτικά πρόσωπα εκείνης της εποχής και τελικά αξιώθηκε να δει το όραμά του και τους αγώνες του γι’ αυτό να παίρνουν μορφή.
Όταν το δωρεάν μπορεί να προσκομίσει κέρδη.
Μια νέα εποχή έχει φέρει το διαδίκτυο. Και όπως όλες οι εποχές, έτσι κι αυτή έχει τις φωτεινές όπως και τις σκοτεινές αποχρώσεις της. Για τον Γιάννη Φαρσάρη αυτή η εποχή χαρακτηρίζεται από το επίθετο «ελεύθερος». Η γνώση είναι –πρέπει να είναι– ελεύθερη. Και εδώ να σημειωθεί πως η ελεύθερη πρόσβαση δε σημαίνει και δωρεά. Υπάρχει μια απόσταση από τη μια έννοια στην άλλη. Αυτός που παράγει γνώση ή τέχνη την προσφέρει μεν ως δωρεά, αλλά τελικά θα αμειφθεί. Το βιβλίο γράφτηκε για να μας παρουσιάσει τις δυνατότητες, μα και τους «άγιους» του διαδικτύου.
Όταν εκεί που τελειώνει η αστυνομική πλοκή αρχίζουν οι ανθρώπινες σχέσεις.
Το μυθιστόρημα χαρακτηρίζεται ως αστυνομικό. Και ασφαλώς διαθέτει στοιχεία αυτού του είδους. Αλλά πάνω από όλα υπάρχει μια κοινωνική κριτική, ένας πολιτικός προβληματισμός και τα ατομικά αδιέξοδα μιας ομάδας ανθρώπων που ως νέοι είχαν θελήσει συχνά με αντικομφορμιστικές πράξεις να ανατρέψουν το κατεστημένο, αλλά που στη συνέχεια ο καθένας από αυτούς ή συμβιβάστηκε ή αποχώρησε.
Όταν η ανθρώπινη επαφή αντιστέκεται στην εξαφάνισή της.
Η ξαφνική εμφάνιση ενός θανατηφόρου ιού που προσβάλλει τα ζώα μεταβάλλει αμετάκλητα τον κόσμο. Οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν την κατάσταση με μια δραστική απόφαση: νομιμοποιούν την εκτροφή, την αναπαραγωγή, τη σφαγή και την επεξεργασία ανθρώπινου κρέατος. Κεντρικός χαρακτήρας ένας άντρας που έχει την ευθύνη μιας μονάδας επεξεργασίας κρέατος κι έτσι σε καθημερινή βάση έρχεται σε επαφή με όλα τα στάδια μετατροπής ανθρώπινων σωμάτων σε κρέας προς πώληση στις αγορές της πόλης. Με άλλα λόγια, ζει κυριολεκτικά μέσα και κάτω από την εξουσία του θανάτου.
Όταν η ανθρώπινη επαφή αντιστέκεται στην εξαφάνισή της.
Η ξαφνική εμφάνιση ενός θανατηφόρου ιού που προσβάλλει τα ζώα μεταβάλλει αμετάκλητα τον κόσμο. Οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν την κατάσταση με μια δραστική απόφαση: νομιμοποιούν την εκτροφή, την αναπαραγωγή, τη σφαγή και την επεξεργασία ανθρώπινου κρέατος. Κεντρικός χαρακτήρας ένας άντρας που έχει την ευθύνη μιας μονάδας επεξεργασίας κρέατος κι έτσι σε καθημερινή βάση έρχεται σε επαφή με όλα τα στάδια μετατροπής ανθρώπινων σωμάτων σε κρέας προς πώληση στις αγορές της πόλης. Με άλλα λόγια, ζει κυριολεκτικά μέσα και κάτω από την εξουσία του θανάτου.
Όταν το παρελθόν ερμηνεύει το παρόν και επεμβαίνει στο μέλλον.
Ένας βιβλιοπώλης του Βερολίνου, που έχει περάσει πια τα 70, και μια εικοσάχρονη νεαρή νεοναζί με καταγωγή από την πρώην Ανατολική Γερμανία. Το μυθιστορηματικό εύρημα είναι πώς τα δυο αυτά πρόσωπα –τα τόσο εκ πρώτης όψεως διαφορετικά μεταξύ τους– συνδέονται στενά με μια ιδιότυπη ενδοοικογενειακή σχέση και καθώς ο γηραιός βιβλιοπώλης επιχειρεί να βοηθήσει την παραστρατισμένα αμφισβητούσα νεαρή να γνωρίσει τις αρχές του δυτικού κανόνα σκέψης και καλλιέργειας, ο Schlink από τη μεριά του στήνει ένα πλήρες έργο όπου τα πολιτικά γεγονότα πρωταγωνιστούν μέσα από τις αντιδράσεις απλών καθημερινών ανθρώπων.
Όταν ξεφυλλίζει κανείς την ταυτότητα ενός τόπου χρησιμοποιώντας κλασικά κείμενα με έναν διαφορετικό τρόπο.
Η Γκαμπριέλα Καμπεσόν Κάμαρα στο μυθιστόρημά αυτό περιγράφει τη ζωή κατοίκων πεδινών περιοχών της Λατινικής Αμερικής κατά τη διάρκεια του δέκατου έβδομου αιώνα έως τα μέσα του δέκατου ένατου αιώνα και παράλληλα καταθέτει μια ασυνήθιστη λεσβιακή σχέση ανάμεσα σε δυο εντελώς διαφορετικές γυναίκες.
Όταν το κοινωνικό περιβάλλον συγκρούεται με το υπαρξιακό εγώ.
Μια Κολομβιανή χωρική ανακαλύπτει μια ψευδαίσθηση μητρότητας όταν της δίνεται η ευκαιρία να υιοθετήσει έναν σκύλο. Αυτή η νέα και έντονη σχέση με το ζώο θα σταθεί η αφορμή να ξεκινήσει η σαραντάχρονη γυναίκα μια πορεία αυτογνωσίας καθώς ένα τραυματικό γεγονός της παιδικής της ηλικίας (η μη επέμβασή της στο να σωθεί ο συνομήλικός της, λευκός και πλούσιος φίλος της, Νικολασίτο) θα φωτιστεί στη μνήμη της μέσα από τη ματιά αυτής της νέας σχέσης.
Login and Registration Form