Κωδικός προϊόντος: 06954 | ISBN: 978-960-16-2954-4
Κινηματογράφος και σκηνοθεσία
Συγγραφέας:
Μεταφραστής:
Επιμελητής:
Εκδοτικός οίκος:
Κινηματογράφος και σκηνοθεσία
Ειδική Τιμή
13,16 €
Από
18,80 €
-30%
Τιμή εκδότη με ΦΠΑ €18.80
Σε απόθεμα
Διαθεσιμότητα Διαθέσιμο στο ράφι
Πόντοι Ανταμοιβής 14
Κωδικός
06954
Χαρακτηριστικά Βιβλίου
Κατηγορία
Βιβλία, Βιβλία για την Τέχνη - Λευκώματα
Βάρος
0,41
Εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις Πατάκη
Ημερομηνία τελευταίας εκτύπωσης
3 Φεβ 2025
Ημερομηνία 1ης παρούσας έκδοσης
4 Μαρ 2009
Διαστάσεις
12x21
Τίτλος Πρωτότυπου
Le cinéma et la mise en scène
Σελίδες
352
Περιγραφή
«Σκηνοθέτης», «κινηματογραφιστής», «realisateur»: τρεις όροι σχεδόν ταυτόσημοι στην τρέχουσα γλώσσα, στην πραγματικότητα όμως προερχόμενοι από τρεις πολύ διαφορετικές, αντίθετες μάλιστα, αντιλήψεις περί κινηματογραφικής δημιουργίας. Τη φύση αυτών των όρων διευκρινίζει το βιβλίο αυτό και εξετάζει την αντιπαράθεσή τους.
Η έννοια της «σκηνοθεσίας» προέρχεται από το θέατρο και επιβιώνει στο πλαίσιο μιας –πιθανής πάντα– συνθήκης καθυπόταξης της κινηματογραφικής τέχνης στον λόγο (στην αφήγηση, στο κείμενο). Οι κινηματογραφιστές ωστόσο δε σταμάτησαν ποτέ να αναζητούν τα μέσα για να ξεχάσουν αυτή την προέλευση και να επινοήσουν μια καθαρά κινηματογραφική προσέγγιση της σκηνής και του σκηνικού στοιχείου· σε σημείο ώστε η «σκηνοθεσία» κατάφερε να αποτελέσει το έμβλημα ενός κινηματογράφου που σκόπευε να «ξαναδημιουργήσει τον κόσμο με βάση τα ίδια του τα υλικά» (M. Mourlet).
Τέλος, η σκηνοθεσία είναι επίσης μια τεχνική η οποία υποστηρίζεται από θεωρητικά στοιχεία και ενσαρκώνεται σε μια επικρατούσα πρακτική: ο δημιουργός αποκαλύπτει τη θεμελιώδη σχέση του με τη μυθοπλασία.
Αυτό το βιβλίο αναφοράς, στο εσωτερικό του οποίου η προβληματική αναπτύσσεται με τη βοήθεια μιας όσο το δυνατόν μεγαλύτερης ποικιλίας παραδειγμάτων, προτείνει στην πραγματικότητα μια ερμηνεία του φαινομένου της κινηματογραφικής δημιουργίας.
Η έννοια της «σκηνοθεσίας» προέρχεται από το θέατρο και επιβιώνει στο πλαίσιο μιας –πιθανής πάντα– συνθήκης καθυπόταξης της κινηματογραφικής τέχνης στον λόγο (στην αφήγηση, στο κείμενο). Οι κινηματογραφιστές ωστόσο δε σταμάτησαν ποτέ να αναζητούν τα μέσα για να ξεχάσουν αυτή την προέλευση και να επινοήσουν μια καθαρά κινηματογραφική προσέγγιση της σκηνής και του σκηνικού στοιχείου· σε σημείο ώστε η «σκηνοθεσία» κατάφερε να αποτελέσει το έμβλημα ενός κινηματογράφου που σκόπευε να «ξαναδημιουργήσει τον κόσμο με βάση τα ίδια του τα υλικά» (M. Mourlet).
Τέλος, η σκηνοθεσία είναι επίσης μια τεχνική η οποία υποστηρίζεται από θεωρητικά στοιχεία και ενσαρκώνεται σε μια επικρατούσα πρακτική: ο δημιουργός αποκαλύπτει τη θεμελιώδη σχέση του με τη μυθοπλασία.
Αυτό το βιβλίο αναφοράς, στο εσωτερικό του οποίου η προβληματική αναπτύσσεται με τη βοήθεια μιας όσο το δυνατόν μεγαλύτερης ποικιλίας παραδειγμάτων, προτείνει στην πραγματικότητα μια ερμηνεία του φαινομένου της κινηματογραφικής δημιουργίας.
Σχετικά με τον δημιουργό
Σχετικα αρχεια
Σχετικά Link
Πληροφορίες
Τάξη/Βαθμίδα: Εύδοξος (ενεργό)
Σειρά: Κινηματογραφικές σπουδές
Γλώσσα πρωτοτύπου: Γαλλικά
Γλώσσα βιβλίου: Ελληνικά
Login and Registration Form