Κωδικός προϊόντος: 9789600238594 | ISBN: 9789600238594
Η αξιοποίηση του κινηματογράφου στη διδασκαλία και μάθηση της Ιστορίας
Συγγραφέας:
Εκδοτικός οίκος:
Η αξιοποίηση του κινηματογράφου στη διδασκαλία και μάθηση της Ιστορίας
Ειδική Τιμή
15,26 €
Από
16,96 €
-10%
Τιμή εκδότη με ΦΠΑ €16.96
Σε απόθεμα
Διαθεσιμότητα Κατόπιν παραγγελίας
Πόντοι Ανταμοιβής 16
Κωδικός
9789600238594
Χαρακτηριστικά Βιβλίου
Κατηγορία
Βιβλία, Βιβλία για την Τέχνη - Λευκώματα, Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά
Βάρος
0,00
Εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις Παπαζήση
Ημερομηνία τελευταίας εκτύπωσης
15 Φεβ 2022
Ημερομηνία 1ης παρούσας έκδοσης
15 Φεβ 2022
Διαστάσεις
17x24
Σελίδες
320
Περιγραφή
Το παρόν σύγγραμμα εστιάζει στη Διδακτική της ιστορίας σε συνάρτηση με την ιστορική κουλτούρα και ειδικότερα με την τέχνη του κινηματογράφου, στο πλαίσιο των πολυγραμματισμών. Στόχος της έρευνάς μας είναι η προσέγγιση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές/ριες αποκτούν δεξιότητες ιστορικού γραμματισμού, με τη συμβολή του οπτικού γραμματισμού, και διαμορφώνουν στάσεις. Οι δυσκολίες που παρατηρούνται στην κατανόηση της ιστορίας οδήγησαν στη χρήση νέων μέσων (ταινία μυθοπλασίας ιστορικού περιεχομένου) και την εφαρμογή νέας μεθόδου διδασκαλίας, η οποία αφορά μαθητές/ριες Δημοτικού (Ε'-Στ' Τάξης) και Γυμνασίου. Η μέθοδός μας έχει ως αφετηρία τη στρατηγική Perkins καθώς και παραδοχές του Moniot και της Κάββουρα. Το ιστορικό πλαίσιο περιλαμβάνει την αποικιοκρατία κατά τον 16ο αιώνα μ.Χ. και τα αποτελέσματα που αυτή επέφερε στον πολιτισμό των Ιθαγενών, σε σχέση με τους "κονκισταδόρες". Ως προς τη μεθοδολογία, χρησιμοποιήθηκε η μεικτή μέθοδος έρευνα-δράση. Η ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων, με βασικό εργαλείο τις Κοινωνικές Αναπαραστάσεις, πραγματοποιείται μέσα από τριγωνοποίηση των δεδομένων. Η ανάλυση της ταινίας Το Βασιλικό Κυνήγι του Ήλιου σε σύγκριση με άλλη ταινία, κείμενα ιστορικών και πρωτογενείς πηγές (πολυπρισματικότητα) συντελεί στην εποικοδομητική απόκτηση δηλωτικής-διαδικαστικής-εννοιολογικής γνώσης, ιστορικής σκέψης, οπτικού γραμματισμού καθώς και τη διαμόρφωση κυρίως αρνητικής στάσης προς την αποικιοκρατία. Δίνονται απαντήσεις σχετικά με την αισθητική απόλαυση, το ενδιαφέρον προς την ιστορία, τη διάκριση στοιχείων, την ιστορική γνώση και σκέψη. Ο κινηματογράφος μυθοπλασίας ιστορικού περιεχομένου μπορεί να αξιοποιηθεί, υπό προϋποθέσεις, στη διδασκαλία και τη μάθηση της ιστορίας.
Login and Registration Form