Κωδικός προϊόντος: 9789607791467 | ISBN: 978-960-7791-46-7
Ερνέστος Ζίλλερ αρχιτέκτων [1837-1923]
Συγγραφέας:
Επιμελητής:
Μεταφραστής:
Ζωγράφος:
Φωτογράφος:
Εκδοτικός οίκος:
Ερνέστος Ζίλλερ αρχιτέκτων [1837-1923]
Εξαντλημένο
Διαθεσιμότητα Μη διαθέσιμο
Κωδικός
9789607791467
Χαρακτηριστικά Βιβλίου
Κατηγορία
Βιβλία
Βάρος
1,45
Εκδοτικός οίκος
Εκδόσεις Εθνική Πινακοθήκη
Ημερομηνία τελευταίας εκτύπωσης
1 Μαρ 2010
Ημερομηνία 1ης παρούσας έκδοσης
1 Μαρ 2010
Διαστάσεις
28χ24
Σελίδες
304
Περιγραφή
Αναπάντεχο για τους περισσότερους φιλότεχνους και φίλους θα πρέπει να θεωρηθεί το γεγονός ότι η Εθνική Πινακοθήκη, ανάμεσα στις ποικίλες δραστηριότητές της, επέλεξε να παρουσιάσει μια μεγάλη έκθεση αρχιτεκτονικών σχεδίων, αναδεικνύοντας το έργο ενός και μόνου αρχιτέκτονα, και μάλιστα όχι
Έλληνα, ο οποίος έδρασε τον προπερασμένο αιώνα, και μάλιστα μέσα σε έναν "παλιό", άγνωστο πια σήμερα, κόσμο. Η αιτιολόγηση είναι εύκολη. Πρώτον, πρόκειται για τον πασίγνωστο πλέον Ερνέστο
Τσίλλερ. Δεύτερον, η Εθνική Πινακοθήκη κατέχει ήδη, χάρη στην προνοητικότητα του πρώην διευθυντή της, του Μαρίνου Καλλιγά (1949-1971), τον μεγαλύτερο αριθμό σχεδίων και μελετών του Τσίλλερ, που είναι δυνατόν να εντοπιστούν σε ιδιωτική ή δημόσια συλλογή στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Τρίτο, υπάρχει το σοβαρότατο ζήτημα να αξιοποιηθεί ένας από χρόνια αποθηκευμένος θησαυρός, που μόνο ελάχιστοι ερευνητές έχουν μελετήσει και πολλοί περισσότεροι δεν υποψιάζονται καν. Εδώ θα προσέθετε κανείς, τέταρτον, και το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον του σύγχρονου ευρωπαίου πολίτη για το δομημένο περιβάλλον καθώς και την όλο αυξανόμενη επιρροή της αρχιτεκτονικής κοινότητας στη λήψη πολιτικών αποφάσεων για αυτό. Επαρκείς λοιπόν οι λόγοι για να επιχειρήσουμε μια "αναδρομική Τσίλλερ".
Αφετηρία και στήριγμα κάθε αναφοράς στον Τσίλλερ υπήρξε για χρόνια μία και μόνη έκδοση, εξαντλημένη από καιρό, που είχε κυκλοφορήσει το 1973 με υπογραφή του Δημήτρη Παπαστάμου, ενώ μικρή έκθεση 78 έργων είχε παρουσιαστεί -και πάλι στην Εθνική Πινακοθήκη- το ίδιο έτος. Τριάντα επτά χρόνια είναι όντως ικανός χρόνος για να σκύψουμε και πάλι στον Τσίλλερ, ενδεχομένως και υπό νέα οπτική γωνία. Φυσικά, εκθέσεις σχεδίων και χαρακτικών σε μεγάλη κλίμακα γίνονται σπάνια, πιθανώς γιατί είναι μάλλον δύσκολες στην προσέγγιση' συχνά προκύπτουν όμως ενδιαφέρουσες εκπλήξεις, μια από τις οποίες δεν αποκλείεται να είναι και η τέρψη που γεννιέται μέσα από μια περισσότερο ιδιωτική "συνομιλία" του θεατή με ένα έργο σε χαρτί. [...]
(Μαριλένα Ζ. Κασιμάτη, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης)
Έλληνα, ο οποίος έδρασε τον προπερασμένο αιώνα, και μάλιστα μέσα σε έναν "παλιό", άγνωστο πια σήμερα, κόσμο. Η αιτιολόγηση είναι εύκολη. Πρώτον, πρόκειται για τον πασίγνωστο πλέον Ερνέστο
Τσίλλερ. Δεύτερον, η Εθνική Πινακοθήκη κατέχει ήδη, χάρη στην προνοητικότητα του πρώην διευθυντή της, του Μαρίνου Καλλιγά (1949-1971), τον μεγαλύτερο αριθμό σχεδίων και μελετών του Τσίλλερ, που είναι δυνατόν να εντοπιστούν σε ιδιωτική ή δημόσια συλλογή στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Τρίτο, υπάρχει το σοβαρότατο ζήτημα να αξιοποιηθεί ένας από χρόνια αποθηκευμένος θησαυρός, που μόνο ελάχιστοι ερευνητές έχουν μελετήσει και πολλοί περισσότεροι δεν υποψιάζονται καν. Εδώ θα προσέθετε κανείς, τέταρτον, και το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον του σύγχρονου ευρωπαίου πολίτη για το δομημένο περιβάλλον καθώς και την όλο αυξανόμενη επιρροή της αρχιτεκτονικής κοινότητας στη λήψη πολιτικών αποφάσεων για αυτό. Επαρκείς λοιπόν οι λόγοι για να επιχειρήσουμε μια "αναδρομική Τσίλλερ".
Αφετηρία και στήριγμα κάθε αναφοράς στον Τσίλλερ υπήρξε για χρόνια μία και μόνη έκδοση, εξαντλημένη από καιρό, που είχε κυκλοφορήσει το 1973 με υπογραφή του Δημήτρη Παπαστάμου, ενώ μικρή έκθεση 78 έργων είχε παρουσιαστεί -και πάλι στην Εθνική Πινακοθήκη- το ίδιο έτος. Τριάντα επτά χρόνια είναι όντως ικανός χρόνος για να σκύψουμε και πάλι στον Τσίλλερ, ενδεχομένως και υπό νέα οπτική γωνία. Φυσικά, εκθέσεις σχεδίων και χαρακτικών σε μεγάλη κλίμακα γίνονται σπάνια, πιθανώς γιατί είναι μάλλον δύσκολες στην προσέγγιση' συχνά προκύπτουν όμως ενδιαφέρουσες εκπλήξεις, μια από τις οποίες δεν αποκλείεται να είναι και η τέρψη που γεννιέται μέσα από μια περισσότερο ιδιωτική "συνομιλία" του θεατή με ένα έργο σε χαρτί. [...]
(Μαριλένα Ζ. Κασιμάτη, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης)
Σχετικά με τον δημιουργό
Συλλογικό έργο (δείτε αναλυτικά)
Λαμπράκη - Πλάκα, Μαρίνα (δείτε αναλυτικά)
Κασιμάτη, Μαριλένα Ζ. (δείτε αναλυτικά)
Καρδαμίτση - Αδάμη, Μάρω (δείτε αναλυτικά)
Φιλιππίδης, Δημήτρης (δείτε αναλυτικά)
Κορρές, Μανόλης (δείτε αναλυτικά)
Σκάρπια - Χόιπελ, Ξανθίππη (δείτε αναλυτικά)
Πανέτσος, Γιώργος (δείτε αναλυτικά)
Πουλημένος, Γρηγόρης (δείτε αναλυτικά)
Φεσσά - Εμμανουήλ, Ελένη (δείτε αναλυτικά)
Κριτικές
Προτεινόμενα
-10%
Ένα πράγμα την ημέρα για να αλλάξουμε τον κόσμο
Εκδόσεις Πατάκη
Ειδική Τιμή
12,96 €
Από
14,40 €
-41%
-10%
-20%
-40%
Ελληνικοί ιστορικοί οικισμοί Α΄τόμος-Ηπειρωτική Ελλάδα
Εκδόσεις Σύνολο
Ειδική Τιμή
40,16 €
Από
66,94 €
-20%
-10%
Η στέγαση της Δικαιοσύνης, Αθήνα 1834-2014
Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη
Ειδική Τιμή
28,80 €
Από
32,00 €
-10%
-20%
-10%
Αναμνήσεις του Έρνστ Τσίλλερ - Εrnst Zillers: Erinnerungen (Δίγλωσση έκδοση)
Εκδόσεις Βιβλιοπωλείον της Εστίας
Ειδική Τιμή
31,05 €
Από
34,50 €
Login and Registration Form